دولت آمریکا در آستانه تعطیلی

 

ادامه اختلاف جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بر سر کاهش هزینه‌‌های دولت، احتمال تعطیلی دولت آمریکا را افزایش داده است
 
 

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پرس تی ‌وی، دور جدید مذاکرات میان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و سیاست‌مداران کنگره احتمال توافق دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بر سر کاهش هزینه‌های دولت را کاهش داده است.

در صورت به توافق نرسیدن جمهوری خواهان و دموکرات‌ها درباره طرح بودجه جدید تا هشتم آوریل (19 فروردین)، دولت آمریکا با تعطیلی موقت و معضل بی‌پولی در تامین بخش گسترده‌ای از خدمات عمومی مواجه خواهد شد.

این درحالی است که هری رید، رهبر اکثریت دموکرات‌ها در مجلس سنا، درباره توافق بر سر بودجه دولت تا مهلت مقرر ابراز ناامیدی کرد.

احتمال تعطیلی دولت، باراک اوباما را بر آن داشته تا دو لایحه مبنی بر کاهش 10 میلیارد دلار از بودجه پیشهادی امضا کند تا زمان بیشتری برای ادامه مذاکرات داشته باشد.

نیکول وو کارشناس اقتصاد آمریکا می‌گوید، یکی از این دو لایحه درباره کاهش هزینه‌ها در شش ماه آینده است که مربوط به کاهش هزینه‌ها در امور خانواده‌ها و دیگری نیز به بودجه فدرال مربوط نمی‌شود.

اوباما در مذاکرات پیشین با جان بوهنر جمهوری خواه، رئیس مجلس نمایندگان و هری رید درباره حل و فصل اختلاف‌ها و تصویب بودجه تا پیش از روز جمعه، گفت‌وگو کرده بود.

مردم آمریکا چه در داخل و چه در خارج از این کشور در نتیجه نبود بودجه و تعطیلی دولت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و از پایان مهلت در ماه آوریل، به جای دو هفته، یک هفته حقوق دریافت خواهند کرد. نیروهای آمریکا در عراق، افغانستان و لیبی نیز از این موضوع مستثنی نخواهند بود.

اگر تا پایان روز جمعه توافقی میان نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات بر سر بودجه حاصل نشود، حدود 800 هزار نفر از کارکنان دولت فدرال از روز دوشنبه کار خود را از دست می‌دهند و هزاران قرارداد دولت فدرال نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعات دفتر بودجه کنگره، کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان سال 2011 میلادی به یک تریلیون و 600 میلیارد دلار خواهد رسید.

پیش از این نیز در سال 1996، دولت بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا به علت تصویب نشدن به موقع بودجه، 21 روز با بی پولی، تعطیلی و مشکل جدی برای پرداخت برخی از هزینه‌های خدمات عمومی مواجه شد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دولت آمریکا در آستانه تعطیلی, ادامه اختلاف جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بر سر کاهش هزینه‌‌های دولت, احتمال تعطیلی دولت آمریکا را افزایش داده است, ,